måndag 4 augusti 2014

MOTVIND FRÅN HALLANDS VÄDERÖ

Hallands Väderö har jag paddlat några gånger.
Det brukar vara sol och bad och massor med sälar. En fin runda.

Vid vår paddling i lördags var det sydostliga vindar så vi bestämde oss för att paddla motsols.
Som vanligt la vi i i Torekov och fick superfin medvind vid överfarten mot ön.

Olika förberedelser innan start.

Klara-färdiga-gå

Anna i klubbens nyförvärv. En trevlig kajak som dock inte var optimal för just Anna.

Stannade i vår vanliga badvik där det blev mycket plask och lek



Rundade fyren och sälskyddsområdet och såg massor med sälar. Överallt stack dom upp sina nyfikna små huvuden. Man blir glad av att se dom. Alla jublade.

Sedan började motvinden. Vi kämpade oss dock in i lä för ny fikapaus - som bjöd på diverse djurbesök.

Här kommer jag! Tack Calle för bilden.

Lugna bukten.






Efter pausen blev det en riktig tuff överfart tillbaka mot Torekov.
Vi ville gärna hålla lite fart också eftersom det är svårt att ligga still och vänta när det blåser småspik och dessutom var vi oroliga för att det skulle bli riktigt oväder. Därför fick det bli bogseringshjälp för vissa. Eftersom jag alltid har bogseringslinan redo fick jag bli en av bogserarna. Egoistiskt sätt var det bra för mig eftersom jag kände att jag klarade av att bogsera och också för att jag märkte att min bogserlina är lite för kort för bogsering i hög sjö. Så det får åtgärdas!

Sälar och höga vågor är det svåraste att fotografera så här tar min berättelse slut.

Men kolla också KFÖs blogg

http://kfolangfard.blogspot.se/2014/08/hallands-vadero-lordagen-den-2-augusti.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar